آشنایی با کتب مرتبط با مسائل حقوقی و توصیـه آنـها به منظور مطالعه، نمونه کلاس مجازی اصول فقه یکی از راه‌هایی هست که مـی‌توان روند عمومـی‌سازی مطالعه وب آگاهی‌های حقوقی را درون مـیان آحاد مردم جامعه باب کرد.

کتاب اصول فقه مـهارتی اولین اثری هست که قوانین مرجع همچون قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را با مباحث اصولی تطبیق داده است.به گزارش وکالت نیوز بـه نقل از باشگاه خبرنگاران ، کتاب اصول فقه مـهارتی نوشته روح‌الله خلجی اولین اثری هست که قوانین مرجع همچون قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را با مباحث اصولی تطبیق داده است.

 از آنجا کـه حقوق موضوعه ایران بر پایـه و اساس فقه امامـیه استوار هست و از طرفی دانش اصول فقه ابزاری به منظور تفسیر و تأویل قانون بـه شمار مـی‌رود و در فقدان نص قانونی، قواعد و منابع ایجاد حق را از آراء قضائی استخراج مـی‌کند، نیـاز بود که تا مجموعه‌ای تدوین شود کـه مواد قانونی را بطور مجزا با قواعد اصولی تطبیق دهد.

نویسنده این کتاب کـه دانش آموخته حوزه و دانشگاه هست با رویکرد ویژه‌ای نسبت بـه آزمون وکالت و با توجه بـه سبیـاق طرح سؤالات اصول فقه درون این آزمون، نکات اصولی مواد قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را استخراج کرده و در کنار آن موادی از قوانین فرعی را کـه حاوی همان نکات بوده را جای داده است. در این اثر، همراه با نکات اصولی، نکته های تطبیقی و آموزشی نیز ذکر شده که تا خواننده، مـهارت و قدرت تطبیق حقوق  موضوعه را با اصول فقهب کند و در صورت رویـارویی با مواد  قانونی  جدید درون آزمون وکالت توان پاسخگویی را  داشته باشد. نمونه کلاس مجازی اصول فقه با این وجود، پدیدآورنده درون روند نگارش کتاب ویژگی اختصار و خلاصه‌نگاری را کنار نگذارده است.

کتاب اصول فقه مـهارتی شامل دو فصل اصلی هست که قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را دربرمـی‌گیرد و فصل دیگر آن کـه بطور ضمـیمـه بـه کتاب ملحق شده، بازگو کننده روش مطالعه درس اصول فقه به منظور شرکت درون آزمون وکالت است.گفتنی است؛ چاپ نخست این کتاب از سوی انتشارات نیکبخت درون بهمن ماه ۱۳۹۲ منتشر شده است.

. نمونه کلاس مجازی اصول فقه : نمونه کلاس مجازی اصول فقه




[نگاهی بـه کتاب اصول فقه مـهارتی - منابع و جزوات حقوقی آمادگی ... نمونه کلاس مجازی اصول فقه]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 01 Jul 2018 21:25:00 +0000